WIADOMOŚCI

Robert Kubica o wyścigu w Brazylii
Robert Kubica o wyścigu w Brazylii
"W ostatnim wyścigu sezonu 2006 zespół BMW Sauber F1 Team zrealizował wcześniejsze założenia i udało nam się utrzymać piąte miejsce w mistrzostwach świata konstruktorów, z przewagą zaledwie jednego punktu nad Toyotą. Wyścig w Brazylii ukończyłem na dziewiątej pozycji, tuż poza punktowaną ósemką."
baner_rbr_v3.jpg
"Wystartowałem dobrze, na drugim dohamowaniu udało mi się wyprzedzić Nicka Heidfelda i potem pomimo dużego obciążenia paliwem utrzymywałem dobre tempo. Po neutralizacji spowodowanej wypadkiem Nico Rosberga miałem trochę problemów z dogrzaniem opon, ale generalnie nie było źle. Strategię mieliśmy dobrą, ale od dziesiątego okrążenia nagle straciliśmy prędkość, czasy okrążeń się pogorszyły i po prostu trzeba było jakoś dotrwać do mety."

"Mam już za sobą swój pierwszy sezon w Formule 1. Teraz przyda się trochę przerwy, bo przez ostatnie 2-3 miesiące zaliczyłem chyba wszystkie możliwe sesje testowe, do tego doszły trzy kończące sezon wyścigi poza Europą. Przerwa będzie niestety trochę za długa, bo pierwsze testy mamy zaplanowane na przełomie listopada i grudnia. Półtora miesiąca bez kręcenia kółkiem to jednak trochę za dużo."

"Sezon był udany, rozpocząłem jako kierowca testowy, potem przyszły pierwsze starty w wyścigach. Niektóre rzeczy mogłyby się lepiej ułożyć, ale nie można cofnąć czasu i nie ma co gdybać. Podium na Monzy, odebrane później punkty w pierwszym wyścigu, dobra szybkość w Chinach czy w Japonii – to wszystko pokazuje, że jeśli w przyszłym roku będziemy mieli dobry bolid, to możemy powalczyć o dobre pozycje. Oby tak się stało."

"W przyszłym sezonie czeka nas trochę zmian, największa z nich to wprowadzenie jednakowych opon, dostarczanych przez jedną firmę wszystkim zespołom. Prawdopodobnie będzie to odpowiadać mojemu stylowi jazdy, bo nowe ogumienie ma być twardsze. Musimy jednak poczekać i zobaczyć, jak poszczególne ekipy dostosują się do nowych warunków. Czeka nas teraz ciężka praca podczas zimowych testów. Ważne jest to, aby nowy bolid był od razu szybki, bo w sezonie 2007 będzie mniej testowania, mniej opon do dyspozycji i po prostu od początku trzeba być konkurencyjnym. Wyniki osiągane przez BMW Sauber F1 Team w sezonie 2006 pozwalają jednak mieć nadzieję na udany przyszły rok."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

11 KOMENTARZY
avatar
Sisi

23.10.2006 15:46

0

Raca co do prędkości. Coś nie tak z bolidammi BMW najpierw szybkie potem znacząco spada im wydajność przyczym powinno być odwrotnie bo paliwa mniej. Może to kierowcy tracą wigor startu? Nie wiem. Wiem tylko że Robert pojechał dobrze i utrzymał swoją pozycję startową. Ps. ktoś wie coś więcej o tej pierwszej stłuczce BMW? To był Robert czy Nick (wydawało mi się że tam był czerwony kask), no i jak doszło do zniszczenia bolidu Nicka bo gościu od pokazywania ujęć z toru był mniej niż żałosny i wychodziło z tego same gdybanie co jak i dlaczego.


avatar
mick

23.10.2006 17:04

0

ja ogladalem na czeskiej TV Nova i widzialem tylko czerwona kamere (a kubica ma kanarkowa) i tam mimo podpisu "Kubica" ,po chwili komentatorzy stwierdzili ze to pomylka. Kubica byl wtedy bardziej z przodu, a Heidfeld walczyl z toro rossami. Co do Nicka, nie za bardzo dojrzalem ale na hamowaniu cos jakby sie kolo urwalo - komentatorzy tez tak gdybali, i tyle. To chyba mam szczescie ze nie slyszalem tym razem tych cieniasow z TV.


avatar
robkas

23.10.2006 17:31

0

hehe racja śmiali się z realizatorów a sami dali plamę. Ja w domu widziałem lepiej niż te siermięgi z TV4 :)


avatar
Jarek F1

23.10.2006 17:33

0

Ludziska powiedzcie mi jeżeli jestem za wybredny, ale czy was też wyprowadza z równowagi komentarz panów z tv4. Przecież oni robią same byki jescze gorsze niż ja pisząc to. oni oglądają to co my a nigdy nic nie widzą ale przecież u nas to wszystko raczkuje przepraszam ale musiałem to powiedzieć pozdrawiam wszystkich wyrozumiałych i nie>>> :-).


avatar
senninha94

23.10.2006 20:23

0

co do komentatorów to składam kolejny podpis pod ich zimowym szkoleniem.Albo całorocznym i niech ich zastąpi Zuzanna F;D ale ja mam inne pytanie: czy ktoś wie, co się działo z Schumacherem, gdy nagle zwalniał po wyprzedzeniu Roberta i Fisico?? coś wyczytałem o nadsterowności ale w tv to wyglądało jak problemy ze skrzynią.. on sam nic nie mówi o tym.


avatar
iRomek

23.10.2006 20:57

0

Po pierwszym wyprzedzeniu Fisico na początku wyścigu nadsterowność wynikla z uszkodzonej opony.A jęśli chodzi o te zwalnianie ,co zdarzyło się parę razy, myśle że to ten sam problem co w kwalifikacjach, czyli problrm z ciśnieniem paliwa ;).


avatar

23.10.2006 21:43

0

Oglądam F1 od roku 1991 jak jeszcze transmitował to Eurosport a potem RTL. Jeśli chodzi o tych Panów z TV4, którzy podobno komentują wyścigi to wydaje mi się, że lepiej będzie jak oni zaczną pisać o tym co się działo w czasie wyścigu. Oni sprawiają wrażenie (za każdym razem) jakby robili to pierwszy raz. Opowiadają czasami takie bzdury nie patrząc chyba co się dzieje na torze. Jeśli nie lubią tego to niech zaczną grać w szachy albo je komentować (tam wszystko dzieje się wolniej). Przykro mi ale tak widzę pracę tych dwóch panów.


avatar
vector

24.10.2006 08:30

0

Jak już wcześniej mówiłem: komentaż jest fatalny! oni nie widzą istotnych sytuacji na torze które są widoczne co prawda dla nieco wprawionego oka ale od "profesjonalnego" komentatora wymaga się troszkę wysiłku. Szczególnie p. Borowczyk - ten facet popełnia kardynalne błędy i sam mając niewielkie doświadczenie kwestionuje cały czas umiejętności Schumiego głupawo się przy tym uśmiechając.


avatar

24.10.2006 10:49

0

Jesteście mądrzy jak cholera, ale proponuję byście następnym razem drodzy "eksperci" wyłaczyli sobie fonię w telewizorze (cóż, poczekamy aż do marca, ale gwarantuję - będzie warto) i nagrali własny komentarz na żywo, w oparciu o transmisję TV. Zobaczymy czy to komentatorzy z TV4 są tak beznadziejni, czy wy przemądrzali. Komentowanie na żywo jest zawsze trudne, a co dopiero ze studia w Polsce ze zwykłym przekazem TV. Tak więc czekam z niecierpliwością na wasze wypociny, skoro twierdzicie, że jesteście lepsi.


avatar
marcin1992

24.10.2006 21:40

0

gadu-gadu i poczta.wp.pl


avatar
ef-one

27.10.2006 01:18

0

Schumi za szeroko wzioł zakręt po start meta i nie ryzykował wyjazdu poza pobocze więc zwolnił maksymalnie nie chciał zabrudzić opon i stracić temp. to chyba oczywiste


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu